Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

Γράμμα στον Στουρνάρα


Υπουργέ οικονομικών
Θαύμαζα το βιογραφικό σας πριν λίγη ώρα. Απόφοιτος του Οικονομικού Αθηνών, μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην Οξφόρδη. Καθηγητής στο Οικονομικό του Πανεπιστημίου Αθηνών, διάφορες άλλες καθόλου αμελητέες θέσεις στο μεταξύ και απο το σωτήριον έτος 2012 και υπουργός οικονομικών Ελλάδος. Χωρίς λοιπόν πολύ σκέψη μπορεί κανείς να υποθέσει ότι τα Οικονομικά θέματα, είναι το πεδίο σας. Δεν θα έλεγα ποτέ πως ήταν το δικό μου πεδίο, μαθηματικά, αριθμοί... όχι, με ασφάλεια θα έλεγα πως δεν τους ταιριάζω και δεν μου ταιριάζουν.

Φανταστείτε λοιπόν την έκπληξη μου μπρος στο απόλυτα παράδοξο, πως γίνεται ένα οικονομικός φύτουκλας σαν και του λόγους σας να τα θαλασσώνει κι ένα μπάζο τον θετικών επιστημών σαν εμένα να θριαμβεύει.

Ω, ναι θριαμβεύει υπουργέ μου, ακόμα κι αν κληθεί να πληρώσει φόρο, πρόστιμο, ή να εκτίσω ποινή φυλάκισης με τον επαναπατρισμό μου, θριαμβεύω. Γιατί η φορολογική σας μεταρρύθμιση υπουργέ θα μπορούσε να έχει γίνει 100 φορές καλύτερα από ένα βλήμα σαν εμένα, παρά από μια οικονομική διάνοια σαν και του λόγου σας!

Έχω ένα μικρό οικονομικό πρόβλημα για εσάς υπουργέ και καθηγητά.

Πως γίνεται να χρεώνετε 3000 τεκμαρτό εισόδημα σε όλους τους άνευ εισοδήματος πολίτες;
Κάθε άνεργος, που δεν λαμβάνει επίδομα ανεργίας. Δε εργάζεται. Δεν έχει περιουσιακά στοιχεία, καταθέσεις, σπίτι, αμάξι, μηχανή, σκάφος, ούτε καν ποδήλατο Φιλοξενείται σε συγγενικά σπίτια και ζει σχεδόν από την φιλανθρωπία γονιών και συγγενών. Άνθρωπος δηλαδή που δεν έχει τίποτα. Καλείται να καταθέσει φορολογική δήλωση, γιατί το επιτελείο σας αποφάσισε ότι δεν πρέπει στην Ελλάδα να υπάρχει κατώτατο αφορολόγητο όριο και όλοι οι Έλληνες πολίτες απλώς και μόνον επειδή έχουν την Τιμή να είναι Έλληνες Πολίτες έχουν την υποχρέωση να κάνουν και φορολογική δήλωση.

Σαν να μην έφτανε αυτό, το ευφυέστατο επιτελείο σας σκέφτηκε να φορτώσει σε όλους τους Έλληνες πολίτες που δεν έχουν εισόδημα... εισόδημα, και μάλιστα 3000 ευρώ!!!! Επιπλέον αφού αυτό είναι το τεκμαρτό κύριε υπουργέ το φοβερό αυτό επιτελείο σκέφτηκε να απαιτήσει και την συγκέντρωση του ποσού των 3000 ευρώ σε αποδείξεις.
Τώρα μπαίνουμε στο ζουμί υπουργέ, ας υποθέσουμε ότι κάθε εβδομάδα ένας πατέρας δίνει 5 ευρώ χαρτζιλίκι, στον άνεργο, αφού τον φιλοξενεί, ταΐζει και πληρώνει και τους λογαριασμούς του σπιτιού -και δεν υπάρχει πιθανότητα να τρέχει σε συνεντεύξεις για δουλειά με την ανεργία που δέρνει την χώρα- τα 5 ευρώ καλύπτουν τα τυχόν έξοδά του. Έχουμε και λέμε, 5 ευρώ την εβδομάδα ίσον 20 ευρώ τον μήνα, επί 12 μήνες 240 ευρώ τον χρόνο. Θες 10 ευρώ την εβδομάδα χαρτζιλίκι, πάλι μας κάνουν 40 ευρώ το μήνα, 480 τον χρόνο, θες 20 ευρώ την εβδομάδα, τον χρόνο 960 ευρώ –παραπάνω δεν νομίζω να μπορεί, συνταξιούχος ΙΚΑ είναι δεν παίρνει πάνω από 600 ευρώ τον μήνα- από αυτά λοιπόν τα 960 ευρώ τον χρόνο μέχρι τα 3 χιλιάρικα υπάρχει όσο να πεις απόσταση! Κι αφού ο άνεργος είναι φιλοξενούμενος και δεν έχει κανένα περιουσιακό στοιχείο, κανένα εισόδημα, παρά μόνο κάτι κέρματα του ευρώ, προκύπτει το ερώτημα πως θα συγκεντρώσει 3000 ευρώ σε αποδείξεις;; Μήπως το φορολογικό αλαλούμ προτρέπει τον άνεργο να το δηλώσει ψευδός, απλά για να ξεμπερδεύει; Μήπως λέω, μήπως;!

Κι άντε γάμα τον άνεργο. Κι άστεγος; Ο ηλίθιος του χωριού; Ο τρελός; Ο φοιτητής;
Μάλλον χωρίς κανένα κοινωνικό κριτήριο η φορολογική σου μεταρρύθμιση, χωρίς καμιά φαντασία...

Και να ήταν μόνο αυτό; Είναι κ εκτός πραγματικότητας, ελληνικής τουλάχιστον!
ΕΛΛΗΝΙΚΗ πραγματικότητα για το φορολογικό έτος 2012... Τετραμελής οικογένεια, γονείς ο ένας συνταξιούχος σύνταξη 550 ευρώ, μητέρα άνεργη! Τέκνα ενήλικα άνεργα!! Σύνολο απαιτούμενων φορολογικών δηλώσεων: 3 Ποσό αμοιβής λογιστή: 150 ευρώ, πραγματικό σύνολο ετήσιου εισοδήματος οικογένειας 6600 ευρώ. Ετήσιο εισόδημα στην φαντασία του υπουργείου οικονομικών 6600 ζεύγους και από 3000 κάθε άνεργο τέκνο 12,600 ευρώ, ζητούμενο σύνολο σε αποδείξεις 9000 χιλιάδες ευρώ!

Δεν ξέρω για σένα υπουργέ αλλά εμένα οι αριθμοί δεν μου βγαίνουν και τουλάχιστον απλές μαθηματικές πράξης επιπέδου δημοτικού, ξέρω να κάνω.
Να το κάνω και προσωπικό; Έτσι κι αλλιώς σιγά μην νοιαστείς να διαβάσεις ποτέ το μειλ, αρά για μένα τα γράφω.

Φορολογικό έτος 2012, ετών 32. Κατοικία: φιλοξενούμενη αδερφού, που έχει επικαρπία χωριατόσπιτου που ανήκει σε θείο συνταξιούχο ΟΓΑ 340 ευρώ σύνταξη . Ο φιλοξενούμενος του φιλοξενούμενου δηλαδή, επιπλέον στην οικία φιλοξενείται η οικογένεια του αδερφού (άνεργη σύζυγος ανήλικο τέκνο) και ο μπαμπάς συνταξιούχος ΙΚΑ 550 ευρώ σύνταξη. Και τότε, ο αδερφός με την σύζυγο φεύγουν Γερμανία, οικονομικοί μετανάστες 32 ετών άνεργη αδερφή, αναλαμβάνει τον ρόλο της μάνας για το 2μιση ετών κοριτσάκι του αδερφού. Εργασία λοιπόν φορολογικού έτους 2012 υποκατάστατο μάνας, μισθός: Μηδέν.

Μην στα πολυλογώ υπουργέ, 9 μήνες μετά γονείς επιστρέφουν να πάρουν το παιδί στην Γερμανία, μεταφέρουν και την αδερφή ως ένα σημείο που κι αυτή μεταναστεύει Πολωνία, πάει λοιπόν στην εφορία και ενημερώνει ότι φεύγει μετανάστης, καθώς όμως δεν έχει ακόμα δουλειά εκεί που πάει, δεν μπορεί να δηλωθεί στην ΔΟΥ κατοίκων εξωτερικού, κι αφού ο νόμος δεν είχε ακόμα αλλάξει και υπήρχε ελάχιστο αφορολόγητο, ο υπεύθυνος της λέει καλό δρόμο. Κάνει την μαλακία να μην πάρει τον κλειδάριθμο της... και μετά ο νόμος αλλάξει και είναι στην Πολωνία, 600χλμ απο το προξενείο και το νόμισμα είναι ζλότι, άρα δεν φτάνουν τα φράγκα για να πάνε δυο άνθρωποι στο προξενείο να εξουσιοδοτήσουν άλλους για να καταθέσουν φορολογικές δηλώσεις... κερασάκι στην τούρτα υπουργέ το ΑΦΜ λήγει σε 1 είμαι εκπρόθεσμη ως εκεί που δεν πάει. Ακόμα και να καταθέσω εκπρόθεσμα, θα κληθώ να πληρώσω πρόστιμο!

Δεν έχω τίποτα στο όνομα μου, εκτός από το όνομά μου, κανένα εισόδημα, δεν έχω 3000 ευρώ αποδείξεις, δεν έχω λεφτά να πληρώσω το πρόστιμο έγκαιρα και φυσικά αναρωτιέμαι... Τώρα που εκεί στο παλάτι του Όθωνα συζητάτε την εφαρμογή του τσιπ ποδιού και την έκτιση ποινής από το σπίτι για τους εγκληματίες, μιας και οι φυλακές γέμισαν κόσμο, εγώ που δεν έχω σπίτι στην Ελλάδα, δεν παντρεύτηκα ακόμα για να φαίνομαι ότι ζω με τον σύζυγο στην Πολωνία, αν και όταν γυρίσω στην πατρίδα - για να τελέσω τον γάμο μου και να με δώσει ο πατέρας μου στον γαμπρό- συλληφθώ για οφειλές προς εφορία, που θα εκτίσω την ποινή μου; Ελλάδα η Πολωνία;

Μιας και όλα τα άλλα τα έχετε προφανώς λύση με πραγματικά αξιέπαινο τρόπο εκεί στην τρίτο-δυ-μονοκομματική δημοκρατική κυβέρνηση της χώρας μας, λύστε μου κι αυτό, να ξέρω τι με περιμένει με τον επαναπατρισμό μου, όποτε αυτός συμβεί.
Αλλά μάλλον αυτό θα είναι αρμοδιότητα του Υπουργού Δικαιοσύνης... τσάμπα σε έπρηξα υπουργέ μου!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου